neděle 13. listopadu 2016

Tři měsíce: plusy a mínusy

Ahoj, tak dneska je to 3 měsíce co jsem přijela do Eaglu, ale jinak je to 3 měsíce a jeden den co jsem v US, protože můj krásně prožitej půl den v Dallasu :D
No nic jelikož nemám moc fotek tak jsem se rozhodla udělat tenhle blog jenom povídací.
Takže to bude něco jako plusy a mínusy bytí exchange studentem a taky moje postřehy za poměrně dlouhou dobu.
PLUSY

  • tak mezi plusy samozřejmě patří poznání- jak nových lidí, nové země tak jsem hodně poznala sama sebe ale taky moje kamarády a rodinu doma. Jak už jsem řekla jsem tu 3 měsíce a za tu dobu jsem poznala tak milión nových lidí, procestovala skoro celé Colorado křížem krážem a objevila spousta nádherných míst, které si budu pamatovat na vždycky.  Poznala lidi, kteří se mi snaží pomoc zvládat těžké situace a taky hodně dobré kamarády, kteří jsou tady pro mě pořád. A taky sebe, poznala jsem sebe tím způsobem, že miluju cestování, velké výzvy a nová místa. Ale taky to, že zbožňuju  Česko, Český Krumlov, svojí rodinu a přátele. Poznala jsem že mám opravdové přátele, kteří na mě počkaj celý rok i přes oceán a pořád mě budou mít rádi takovou jaká jsem a jaká budu. A co je nejlepší, že moje rodina je tu pro mě ikdyž nejsem s nima a podporujou mě ve všem co udělám a podobně. Přišla jsem na to, že se mi nestýská, protože jsem tady jako doma, ale stejně se pořád těšim na moje "homies". 
  • učení se nových věcí, naučila jsem se milovat Americký jídlo, hledat si kamaráda- což nebylo úplně tak jednoduchý. Naučila jsem se život nebude vždycky jednoduchej a taky jsem naučila že mluvit dvěma jazyky najednou není jednoduchý. Naučila jsem se mluvit anglicky lépe než před tím, a už mi to přijde úplně normální mluvit anglicky. Mám sny v angličtině a taky přemýšlim v angličtině- zrovna teď když píšu blog tak občas musim překládat anglický slova do češtiny :D což nevim jestli je úplně dobře. Naučila jsem se být šťastná a vděčná ikdyž nemám úplně nejlepší náladu, nebo se necítím úplně dobře, ale věřte mi nebo ne je to to co nejvíce pomáhá aby Vás lidi měli rádi.
  • Najdete si nový domov- jsem tu totálně jako doma, vůbec si teď nedokážu představit být někde jinde...
MÍNUSY

  • opouštíte všechno co znáte na poměrně dlouho dobu. Na střední škole je dlouhá doba týden- znáte to když jste nemocní a pak přijdete do školy a všechno je jinak, a teď si to představte rok dlouhý. Lidi budou dospělejší, učitelé starší, učení těžší a já budu o rok blíž k maturitě a k tomu dělat životně důležitá rozhodnutí, což mě trochu děsí :D a hlavně mě se totálně změní pohled na svět a taky tak trochu dospěju ...
  • přijdete o hodně pro vás důležitých událostí... jako rodinné oslavy, oslavy narozenin obecně, maturáky (moc mě mrzí, že tam nebudu), svatby (předevčírem se vdávali kamarádi), Vánoce a podobně...ale taky se může stát spousta jiných horších věcí, které radši ani nechci jmenovat...
  • pocit že už nikdy neuvídíte nikoho koho znáte celej život- měla jsem to před týdnem, pocit jakože jsem se sem přestěhovala a už nikdy se nevrátim domů..
.... určitě to není všechno, ale pro mě to nejduležitější :)
A co jsou moje postřehy a věci, který potkávám každý den a jsou jiný...

  • každej tady řídí
  • nikam nemůžete jít pěšky
  • v obchodech nevidíte celkovou cenu... dph připočítavaj až  na pokladně
  • je tu všechno drahý
  • střední škola je jako ve filmech, téměř přesně
  • když si představíte českej jogurt tak se otvírá tam kde je to širší tady je to naopak.
  • řídí jako šílení
  • na každým druhým rohu mají značku stop
  • mají strašně moc drobnejch, který jsou jim k ničemu
  • musíte podepisovat účet když platíte kartou
  • snaží se být strašně ekologický, ale každej si tu balí oběd do milionů igelitových sáčků.
  • plýtvají vodou
  • v datech píšou měsíc jako první
  • váží se v poundech
  • a vzdálenost měří v mílích
  • když jí těstoviny jí k tomu chleba, jako ve francii
Výměna je jedna z nejtěžších věcí co jsem se v životě rozhodla udělat, ale už teď cítím co všechno mi to dalo a nemůžu se dočkat na dalších 9 měsíců co tady budu. Je to příležistost začít novej život což se mi neuvěřitelně líbí a taky toho plnohodnotně využívám.
Takže zkráceně jsem strašně ráda, že jsem tady ikdyž není pořád taková pohádka. Co jsem si začala uvědomovat až tady je čas strašně rychle letí, a občas si zavzpomínám co jsem dělala před rokem a co jsem dělala poslední tři měsíce a všechno je to část mého života a všechno to neuvěřitelně rychle letí.

A jinak novinky za poslední tři týdny....

  • začla jsem dělat basketbal a nevěřili byste, ale dávaj nám neuvěřitelně do těla, takže nejspíš zbořím mýtus ze všichni se z USA vracejí oplácaný.
  • ve škole jsme začli druhý čtvrletí, a známky mám docela v pohodě, nejhorší mám C+ což je lepší 3, ale nebojte já to ještě vylepším doufám
  • ještě tady nesněží, lidi říkaj že je to divný , že touhle dobou už by mělo. Nicméně užijte si sníh v Čechách
  • za týden jedu na výlet do Grand Canyonu, San Diega a Las Vegas, tak pak napíšu blog o našich cestách, jedu s Tiiou
  • už mám snowboardový vybavení, novou bundu a kalhoty a zapůjčený úžasný prkno, takže už jenom čekám na sníh
  • a začla jsem rybařit









To by bylo tak nějak vše co jsem měla na srdci, a omlouvám se za styl, kterým je to psaný, ale nejsem ani náhodu spisovatel, takže aspoň víte, že jsem to psala já.
Zdraví Klárka z Colorada <3

Žádné komentáře:

Okomentovat